Diyabette EgzersizEgzersizin FaydalarıAktif Olmanın 10 FaydasıAktif Olalım ama Nasıl?Yaşa Göre EgzersizDiyabetli Sporcular
 

Egzersizin Faydaları

Gündelik Yaşamda Aktif OlmakBaşlıbaşına egzersiz yapmaktan başka, günlük yasam içerisinde aktif olmayı gerektiren diğer olanaklarda vardır. Günlük hayat içerisinde aktif olmak daha fazla kalori harcanmasına yardım eder. Günlük hayatta ne kadar aktif olursanız, o kadar daha fazla enerjiye sahip olursunuz.

Aşağıdaki Öneriler Daha Aktif Olmanıza Yardımcı Olabilir.

  • Araba kullanmak yerine mümkün ise yürüyün
  • Asansör yerine merdivenleri kullanın
  • Bahçenizde çalısın, her gün evinizde temizlik yapabilirsiniz
  • Alışveriş merkezlerinde daha uzun yürümek için arabanızı daha uzağa park edebilirsiniz

Diyabetliler İçin Egzersiz Uyarıları

  • Egzersiz öncesi ve sonrası kan şekeri seviyenizi kontrol edin
  • Eğer kan şekeriniz ;
    - > 250 mg.dL-1 – 300 mg.dL-1 + keton ise egzersiz iptal edilmeli
    - > 250 mg.dL-1 – 300 mg.dL-1 ( ketonsuz ) ise düşük şiddette egzersiz yapın
    - > 100 mg.dL-1 ise kolay emilebilen karbonhidrat içeren bir aperatif alınmalı
    - > 100 mg.dL-1 – 240 mg.dL-1egzersiz yapılabilir
  • Günlük kan şekeri seviyenizi ve yaptığınız egzersizin özelliklerini ( şiddet, süre, mesafe ) kaydedin
  • Egzersiz sırasındaki hipoglisemik durumlar için gerektiğinde 30 dakika ara ile 10-15 gr karbonhidrat alın
  • Günlük kan şekeri seviyenize göre, günlük veya antrenman sonrası kalori alımınızı düzenleyin
  • Özellikle egzersiz programının ilk günlerinde yalnız egzersiz yapmayın
  • Kıyafetinize diyabetli olduğunuzu belirten bir uyarı takın ( etiket, kimlik kartı vb )
  • Ortopedik spor ayakkabısı kullanın
  • Olası enfeksiyon durumlarına karşı ekstra tedbir alın
  • Baslibasina egzersiz yapmaktan başka, günlük yasam içerisinde aktif olmayı gerektiren diğer olanaklarda vardır.
  • Günlük hayat içerisinde aktif olmak daha fazla kalori harcanmasına yârdim eder.
  • Günlük hayatta ne kadar aktif olursanız, o kadar daha fazla enerjiye sahip olursunuz.
  • Aşağıdaki öneriler daha aktif olmanıza yardımcı olabilir.
  • Araba kullanmak yerine mümkün ise yürüyün
  • Asansör yerine merdivenleri kullanın
  • Bahçenizde çalısın, her gün evinizde temizlik yapabilirsiniz
  • Alışveriş merkezlerinde daha uzun yürümek için arabanızı daha uzağa park edebilirsiniz

Diyabetliler İçin Egzersiz Uyarıları

  • Egzersiz öncesi ve sonrası kan şekeri seviyenizi kontrol edin
  • Eğer kan şekeriniz ;
    - > 250 mg.dL-1 – 300 mg.dL-1 + keton ise egzersiz iptal edilmeli
    - > 250 mg.dL-1 – 300 mg.dL-1 ( ketonsuz ) ise düşük şiddette egzersiz yapın
    - > 100 mg.dL-1 ise kolay emilebilen karbonhidrat içeren bir aperatif alınmalı
    - 100 mg.dL-1 – 240 mg.dL-1egzersiz yapılabilir
  • Günlük kan şekeri seviyenizi ve yaptığınız egzersizin özelliklerini ( şiddet, süre, mesafe ) kaydedin
  • Egzersiz sırasındaki hipoglisemik durumlar için gerektiğinde 30 dakika ara ile 10-15 gr karbonhidrat alın
  • Günlük kan şekeri seviyenize göre, günlük veya antrenman sonrası kalori alımınızı düzenleyin
  • Özellikle egzersiz programının ilk günlerinde yalnız egzersiz yapmayın
  • Kıyafetinize diyabetli olduğunuzu belirten bir uyarı takın ( etiket, kimlik kartı vb )
  • Ortopedik spor ayakkabısı kullanın
  • Olası enfeksiyon durumlarına karşı ekstra tedbir alın